Производителят на компоненти за велосипеди Shimano разширява своята продуктова гама. Към последното им поколение от батерии за електрически велосипеди ще се присъедини и нов модел, претърпял „диета“ и вече може да бъде вграден в долната рамкова тръба. Батерията BT 8035 освен, че е по-тънка, е и по-лека от другите модели на японския бранд. Това е от полза не само за визията на колелото, но и ще улесни производителите, които биха желали да използват компонентите на Shimano в новите си модели. А като споменахме и по-ниското и тегло, ето колко тежи BT 8035. Тя е малко под 2.9 кг, което я прави дори по-лека от тази на другия голям „играч“ на пазара за „електрички“ – Bosch.

От Shimano остават верни на мотото „малки, но мощни“. Новата батерия е с впечатляващите 504 W мощност, която е напълно достатъчна, за да се справи лесно дори и с малко по-тежки колоездачи, които са решили да се позабавляват на по-сложен и техничен терен. 100-тина километра не биха били проблем за нея. Доста добре, бихме казали. Напълно очаквано и логично, BT 8035 на Shimano е съвместима с групата компоненти Steps E8000. Предвидена е така, че да може да се зарежда докато е на велосипеда, но може да се извади лесно, за да се закачи в контакта във всекидневната.

Едно е сигурно обаче. Със създаването на батерията Shimano BT 8035, от японската компания стават част от, може би най-важния тренд сред електрическото колоездене – интеграцията. Преди две години те направиха първата стъпка в това отношение с полу интегрираната батерия BT-E8020. А за предимствата на интеграцията сме говорили много. Някои от тях са пониженото тегло и изчистената визия. Bosch отдавна вече са хегемон сред интегрираните компоненти, но очевидно то Shimano имат интерес да вземат голямо парче от този пай. Именно заради това, те избързаха с презентирането на новата батерия. Така производителите на колелета, които изберат да работят с японците, ще имат достатъчно време да подготвят рамките и защитните капаци за BT 8035. Снимки на батерията все още не са предоставени, но пък ще ви издадем леко в аванс, че първия модел с нея вече е факт. А следващата ни статия ще бъде посветена именно на него.